Una Cerveza por favor! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Herman en Marsha Groot - WaarBenJij.nu Una Cerveza por favor! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Herman en Marsha Groot - WaarBenJij.nu

Una Cerveza por favor!

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Herman en Marsha

20 Juni 2014 | Mexico, Playa del Carmen

Woensdagochtend 06:00 regen klettert tegen de ramen, dat kan maar 1 ding betekenen alle was die op de balkonreling hangt te drogen is weer kledder nat.
Niet heel handig maar de weg moet vervolgd worden, dus het hele stapeltje natte was maar op de achterbank van de auto gooien en doorgaan.
Om half 8 in de auto gestapt richting Playa del Carmen, onze roadtrip bijna op zijn einde, nog maar 1 dagje rijden als een Mexicanen, picknicken op de motorkap en op prachtige plekjes stoppen.

Onze eerste stop zou de Gran Cenote zijn. Deze was veel mooier dan de Cenote op dag 1. Kristal blauw water, een groot grottennetwerk en veel groen. Helaas ook veel toeristen, je kan gelijk merken dat we weer meer in toeristisch gebied komen, voelt ergens wel raar en jammer.
Heerlijk gezwommen in het koude water van de Cenote tussen de vleermuizen en schildpadden. Herman heeft nog een snorkel gehuurd om wat verder de grotten in te kunnen gaan. Het water was super diep en de grotten enorm groot. Je kon er zelfs duiken.
Super mooie ervaring weer :)

Omdat het nog erg vroeg in de ochtend was doorgegaan naar Tulum. De enige Maya vindplaats aan zee. Helaas ook een hotspot voor al die Amerikanen die een cultureelvinkje willen halen, wat een drukte.
Eerst een restaurantje ingedoken om Nederland-Australië te kijken en echt Mexicaans te eten.
Daarna doorgelopen naar de ruïnes, onderweg een mega grote slang in de bosjes tegengekomen. Beste jongen.
Deze ruïnes lagen erg mooi, op een klif met uitzicht over zee. Even een snel rondje gemaakt, want erg druk en al veel mooiere gezien :)
Op de terugweg naar de auto nog even over de markt geslenterd en souveniertjes voor mijn reismuur gescored.
Net voor we bij de auto waren, kwamen we een man tegen bij wie je met een tijgerwelpje op de foto kon.
Dat dan ook gedaan, ondanks dat het super tof is om een keer zo'n beestje in de armen te hebben in de auto toch overvallen door een soort schuldgevoel. Het beestje zal waarschijnlijk een enorm slecht leven hebben en is natuurlijk niet gemaakt voor poseren op een drukke warme markt.

De weg vervolgd en tot onze verbazing tellen de kilometerbordjes hier een stuk sneller af dan in het binnenland, blijkbaar is een Mexicaanse kilometer niet overal even lang.
Ook de hoeveelheid hotels en attracties op de borden is een vreemde gewaarwording als je bijna 10 dagen in het binnenland hebt gereden waar soms tientallen kilometers lang bordjes ontbraken.
Al snel in de hotelwijk Playacar in Playa del Carmen aangekomen.
Bij de poort van het hotel aangekomen waren we een beetje bang dat het resort zou tegenvallen. Eenmaal binnen bleek dat de grootste onzin.
Het is een paradijsje!

Het hotel is nog veel mooier dan de grote resorts waar we de afgelopen 2 jaar gezeten hebben. Het is een enorm groot schoon en mooi complex. Veel restaurants, winkels, zwembaden en aan zee.
Onze kamer is ook een pareltje. Grote badkamer, kingsize bed en direct aan de Caribische zee. Ons balkon kijkt direct op zee uit, prachtig !

Na aankomst (uurtje of 3) wat gegeten en direct een groep Nedelanders ontmoet. Dat gaat erg makkelijk als Nederland speelt want ik was zeker niet de enige met een oranje supertrash jurkje aan ;-)
Het eten is hier ook enorm uitgebreid en erg goed.
Leuk is ook het gedeelte dat alleen voor volwassenen is, een bar met super veel soorten cocktails en schommels :)

Ik denk dat we hier wel tot rust kunnen komen en relaxen.
De auto is inmiddels ook ingeleverd dus geen zorgen meer. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik de rondreis mis, het ontdekken van al die mooie plekjes en avonturen. En vol tussen de (overwegend Amerikaanse) toeristen dan ook wel weer afkicken en wennen is, het met handen en voeten je verstaanbaar maken tussen de locals en Mexicaanse toeristen had ook wel zijn charme.
Herman daarentegen is echt blij dat we op plek van bestemming zijn, niet meer autorijden en elke dag de koffer inpakken.

Na 3000km in de auto nu dan ook maar in luxe baden en chillen.
Vandaar ook de titel van vandaag, una cerveza por favor!
Ofwel een biertje alsjeblieft, wij nemen het er nog even van hier in Mexico, tot snel in Nederland!

• 20 Juni 2014 - 12:30

Wilma:

denken jullie aan de magneten?

• 20 Juni 2014 - 12:47

Oma Borst:

alvast bedankt voor de mooie verhalen en de mooie fotos geniet nog even gr alie

• 20 Juni 2014 - 14:52

Herman En Marsha De Groot:

Hoi Wilma, we hebben op dag 2 al een magneet gescored :) zit veilig in de koffer

• 20 Juni 2014 - 14:55

Herman En Marsha De Groot:

Graag gedaan alie, leuk dat u mee heeft gelezen :) gaan we zeker doen. Groetjes Herman en Marsha

• 24 Juni 2014 - 18:57

Familie Mensink ;-):

Supermooi om allemaal te lezen.. Fijn dat jullie weer terug zijn :-) xxxxxxx

• 25 Juni 2014 - 17:43

Marsha:

Super leuk dat jullie hebben meegelezen familie Mensink :) toppers!
    Tot heel snel xxxxxx