Paradise! - Reisverslag uit Villahermosa, Mexico van Herman en Marsha Groot - WaarBenJij.nu Paradise! - Reisverslag uit Villahermosa, Mexico van Herman en Marsha Groot - WaarBenJij.nu

Paradise!

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Herman en Marsha

12 Juni 2014 | Mexico, Villahermosa

Wauw!
Ik denk dat dat het enige woord is wat vandaag kan omschrijven.
Vandaag was fantastisch, een geweldige dag en 1 van de redenen waarom reizen zo super tof is.
Vanochtend al vroeg vertrokken vanuit Campeche omdat we een aardig lange trip voor de boeg hadden naar Villahermosa.
In het reisschema was al aangegeven dat de route mooi zou zijn en dat was het zeker.

We hebben vandaag een geweldige route gereden langs de kust. De snelweg loopt direct langs de zee en dan niet als in Nederland met een dijk er tussen maar het strand ligt gewoon tegen de snelweg aan :-)
Super mooi om te zien en van de route genoten.
Rond het middag uur kwamen we in het vissersplaatsje Isle Aguada aan. Volgens de Lonely Planet een prima plek om dolfijnen te spotten.
Na even zoeken de praktisch verlaten haven gevonden. Nog voordat we de auto geparkeerd hadden kwam er een mannetje zonder tanden naar de auto gerend. Met handen en voeten duidelijk gemaakt dat we voor de dolfijnen kwamen. Dat kon geregeld worden.
Hij zou een bootje regelen en ons meenemen.
Even 2 seconden getwijfeld, omdat wij absoluut de enige toeristen in de omgeving waren en we de auto 2 uur achter moesten laten. Maar omdat het allemaal weer zo vriendelijk en gemoedelijk ging gewoon aan boord gegaan.
En dat was fantastisch :)
Eerst op de pier omkleden in de wc's, kont niet kunnen keren en het water onder je zien.
Vervolgens aan boord van een Caribisch bootje. Na een kort stukje varen naar een eiland met allerlei vogels gebracht. Al snel werd het roer omgegooid want er waren dolfijnen gesignaleerd.

In de verte konden we al wat zien maar het werd nog veel beter.
Binnen no time zwommen de dolfijnen aan alle kanten om de boot. Schijnbaar was het erg uniek dat er zoveel tegelijk waren want ook onze kapitein was erg enthousiast.
Op de foto's is het niet helemaal goed te zien maar we hebben ze van enorm dichtbij gezien. Op een gegeven moment zwommen ze zo dicht langs de boot dat je ze in de ogen kon kijken. Wij hebben als kleine kinderen staan springen, wat een geweldige ervaring. Zo in het wild zo dichtbij en zoveel.
Soms was het er 1 alleen en dan weer een groepje van 3 of 4. Prachtig!

Helaas komt aan alles een eind, dus ook aan het dolfijnen spotten. Toen de dolfijnen verdwenen zijn we naar een onbewoond eilandje gebracht (meer een zandbank)
Prachtig verlaten, midden in de zee. Parelwit strand en een hel blauwe zee (bodem perfect te zien)
Een klein paradijs!
Ook hier enorm van genoten. Lekker even gezwommen en genoten.
Daarna teruggebracht naar de kust en de auto weer opgezocht. Prachtig om op zo'n plek terecht te komen, dolfijnen in het wild te zien en alleen op een eilandje te staan. Hulde aan onze kapitein :)

Onze trip weer vervolgd en bij een mega mall geluncht.
Eind van de middag in Villahermosa aangekomen. Hotel Maya Tabasco.
Bloedje heet hier, maar gelukkig doet de airco het. Zo even douchen en dan maar lekker hapje eten!