Crazy Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Herman en Marsha Groot - WaarBenJij.nu Crazy Kuta - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Herman en Marsha Groot - WaarBenJij.nu

Crazy Kuta

Door: Marsh

Blijf op de hoogte en volg Herman en Marsha

12 Augustus 2015 | Indonesië, Kuta

Inmiddels alweer donderdag maar gister geen tijd gehad een verhaaltje te tikken en twee dagen in 1 verhaal is een beetje veel van het goede.
Dus maar even splitsen. (Bij het uploaden alweer vrijdag hier, gister was de WiFi weg)

Voor de woensdag hadden we geen plannen. Dus lekker rustig aangedaan en uitgebreid ontbeten.
Naar het ontbijt op het balkon dagplannen gemaakt.
Besloten om te kijken of we een taxi konden regelen om relax naar Tanah Lot (watertempel) en Kuta beach te gaan (omdat het strand hier iets minder mooi is dan in Kuta)
Om 12 uur bij de receptie was een taxi voor de hele middag voor minder dan een enkel taxiritje Heerde-Wezep snel geregeld.
Dus op naar de Tanah Lot, omdat het momenteel zo mega druk is bij de zonsondergang bij de Tanah Lot hebben we deze begin van de middag bezocht.
Om hier te komen moesten we door Denpasar. Wat een drama file, file en nog eens file.
Wat bleek 2 crematies aan de gang. Wel enorm bijzonder om zo'n stoet te zien. Legt de hele stad plat, maar een feestelijke en indrukwekkende manier van iemand de laatste eer bewijzen.

Na een ritje van 1,5 uur bij de Tanah Lot aangekomen. Vreselijk wat druk. Vooral Japanners en Chinezen, wat een volk. Take picture, take picture? Herman trapte daar in en kon dus vervolgens 10 minuten foto's gaan staan maken van Chinezen is 20 poses.

Bij de tempel zelf was het ook enorm druk, wel mooi dat het eb was. Zo konden we tot de tempel lopen. Om een paar treden de tempel op te mogen moest je je eerst met heilig water wassen. Compleet met rijstkorrels op het hoofd en een bloem in het haar mocht ik vervolgens wel 5 treden de Tanah Lot op (jaja).
Prachtige foto's gemaakt.

Daarna nog een rondje om de tempel gelopen.
Handen wassen en door naar de lunch, lekkere club sandwich met patat.
Ideaal is dat de chauffeur gewoon bij de auto wacht tot je klaar bent dus we konden zo weer in stappen.

Op naar het strand van Kuta.
Ook nu weer trafic jam, trafic jam. Wederom enorm lang over gedaan. Het verkeer in Kuta is chaos, sowieso een enorm drukke plek.
Nou is het verkeer natuurlijk over chaos in Indonesië (denk aan: 4 personen op 1 scooter, inclusief baby's, vogelkooien en je hele eettentje, foto's volgen. Daarnaast zoveel rijen auto's naast elkaar als maar kan, scooters links rechts er tussendoor en heul veul toeteren).

Op het strand van Kuta was ook nog een crematieceremonie gaande.
Wederom indrukwekkend op te zien.
Verder genoten van de hoge golven, ruige zee, mooie strand en de relaxte sfeer.

Om 5 uur weer naar huis en nu een keer zonder files. 'S avonds bij de Italiaan gegeten en om 8 uur naar bed. Voor het waarom daarvan.... Zie het volgende verslag ;-)