Salam from Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Herman en Marsha Groot - WaarBenJij.nu Salam from Sanur - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Herman en Marsha Groot - WaarBenJij.nu

Salam from Sanur

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Herman en Marsha

10 Augustus 2015 | Indonesië, Sanur

zaterdag vertrokken naar Schiphol, een close call. Door files weinig speling, gelukkig waren we al ingecheckt en konden we zo doorlopen, koffers afgegeven, douane en direct boarden.
De eerste 6 uur enorm in de watten gelegd door Qatar Airways, veel snacks en goede service.
Tot 5 minuten voor landing....
Toen kwam de mededeling dat iedereen zich moest opmaken voor een noodlanding op water en dat ieders medewerking benodigd was.
Dat gaf dus flink paniek in het vliegtuig. Bleek gelukkig een 'foutje' in het Engelse omroep bericht (de rest van de berichten zijn in het Arabisch en aangezien daar geen paniek was zullen zij wel een ander bericht te horen hebben gekregen).

Gelukkig een probleemloze landing op Doha gehad. Enorm warm daar (middernacht nog 40 graden).
Onze ogen uitgekeken, luxe en superschoon vliegveld, met grote bentleys in de hal.
Ook deze transfer ging erg snel (3 uur waren zo voorbij).
Vlucht deel twee ging wederom erg voorspoedig. Af en toe wat turbulentie maar ook dat viel mee. Beiden gelukkig veel geslapen (Herman zelfs 7 uur) en de wind mee dus ook nog eens een half uur eerder voet aan land.
Leuke details: ontbijten doe je met vis en veel Arabische films (geen NL ondertitels)

De paspoortcontrole en tassen duurde helaas was langer. Gelukkig wel snel een taxi gevonden en toen bleek pas echt hoeveel geluk we hebben gehad.
Vrijdag en zaterdag heeft het vliegveld weer dicht gezeten door de vulkaan. Ze waren hier erg verbaasd dat wij nergens last van gehad hebben (spraken vandaag mensen die een dag in doha op het vliegveld hebben gezeten).

Na de beleving van het chaotische Balinese verkeer het hotel gevonden. Een soort bungalows, prima grote kamers en mega balkons.
Direct Sanur ingetrokken en opzoek naar eten. Super veel restaurants en tot Hermans grote vreugde mag je overal roken en is bier drinken geen enkel probleem. Terecht gekomen bij een heerlijk restaurant waar we ons in de bank hebben laten zakken en hebben genoten van de relaxte sfeer en het goede eten, met een grote Bintang.

Na het eten gelijk het bed in, moe van de reis.
Vandaag (maandag) een rustig opstart dagje gehad en Sanur verkent, aan het zwembad en strand gelegen.
Vind het weer enorm genieten, de Indonesische geuren, kleuren en vriendelijke mensen.

Morgen gaan we ons eerste tripje maken. Naar het olifantenpark in Taro.

• 11 Augustus 2015 - 14:30

Wilma:

fijn dat het goed is gegaan.en even schrikken van de noodlanding

• 11 Augustus 2015 - 16:37

Herman En Marsha De Groot:

Hi wilma, dat was zeker ff schrikken. Gelukkig nix aan de hand!