Welcome to the jungle! - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Herman en Marsha Groot - WaarBenJij.nu Welcome to the jungle! - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Herman en Marsha Groot - WaarBenJij.nu

Welcome to the jungle!

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Herman en Marsha

15 Juni 2014 | Mexico, Palenque

Vanochtend erg vroeg opgestaan. De rit over de Maya route van San Christobal naar Palenque stond op de planning.
Een flinke rit van een uur of 5, met onderweg nog wat stops.
Allereerst met verbazing kennis genomen van de manier van handsfree bellen op de motor. Telefoon gewoon onder het riempje van de helm klemmen en gaan. Een helm is overigens ook niet verplicht op de motor. En zo zijn er meer verkeersregels die men niet kent.
Links lijkt voorrang te hebben,inhalen mag aan alle kanten, maar sociaal zijn is een must en dat doet dan ook iedereen.
Rond 12 uur aangekomen bij de watervallen van Agua Azul. Zo azuurblauw als in de reisgidsen zijn ze zeker niet. Wel erg indrukwekkend.
Met een vlot kon je voor 100 peso's (een euro of 6) over de watervallen oversteken.
Wij gingen uit van een oversteek en that's it, maar we kregen een hele rondleiding langs meerdere watervallen. Ook achter een waterval langs gelopen en mooie foto's gemaakt.
Sowieso een mooi pad door de jungle, goede eerste kennismaking.

Na deze stop de weg vervolgd naar Palenque. Als snel staande gehouden op de weg door indianenvrouwen die wilde verkopen. Was voor het eerst dat ze zo dicht bij de auto kwamen en op de ramen klopten. Uiteindelijk gas geven en door kunnen rijden. Niet heel prettig vond ik, Herman vond het minder spannend.

In Palenque aangekomen de ruïnes in de jungle bezocht. Veel van deze gebouwen mag je nog beklimmen wat mooie uitzichten geeft.
Lekker rondgeslenterd en rondgekeken.

Rond een uurtje of 4 het hotel opgezocht, zat aardig dicht bij het archeologische complex. Magharita gedronken en fijn in het zwembad gelegen, afkoelen was er niet echt bij want het water van het zwembad was al 32 graden, lekker warm dus.
Nu zo wat eten en morgen een hele lange autorit naar Calakmul voor de boeg, in Calakmul blijven we 2 dagen en verblijven we in een jungle logde. We zijn erg benieuwd hoe dat gaat zijn. Dus later meer nieuws ;-)

• 15 Juni 2014 - 05:15

Herman En Marsha De Groot:

Foto's bij het verslag van gister inmiddels ook geüpload. Duurt ff maar dan heb je ook wat

• 15 Juni 2014 - 10:24

Pap:

Geweldig mooie foto's!
    Die krokodillen waren echt beste joekels maar schitterende tocht zo. De watervallen ook indrukwekkend en zo'n ruïne is ook gaaf. Jullie zien zo heel wat elke dag.
    Hier alles goed, vanmiddag op stap naar Parijs.
    Groeten pap en mam

• 16 Juni 2014 - 16:47

Wilma:

hoi de pas is geblokkerd

• 18 Juni 2014 - 05:51

Herman En Marsha De Groot:

Ja hè pap foto's zijn echt gaaf geworden en zien super veel :) hebben best geluk!
    Gaat super snel zo allemaal.
    Hoe is Parijs?

• 18 Juni 2014 - 05:51