Lessons learned - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Herman en Marsha Groot - WaarBenJij.nu Lessons learned - Reisverslag uit Campeche, Mexico van Herman en Marsha Groot - WaarBenJij.nu

Lessons learned

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Herman en Marsha

11 Juni 2014 | Mexico, Campeche

Vanavond vanuit Campeche, hotel plaza colonial, een aantal lessen die we vandaag geleerd hebben ;-)

- straatnaambordjes ontbreken en van de wegenkaart kun je ook weinig op aan. Lekker op zijn Mexicaans.
- onontdekte pareltjes van de Lonely Planet zijn niet voor niets ontdekt (zie punt 1, geen aanwijzingen en routebordjes)
- als je denkt goedkoop uit te zijn voor een Maya tempel niet te vroeg juichen want soms heb je 2 kaartjes nodig (Uxmal)
- als je een enorm hoge steile tempel beklimt moet je ook weer terug (op handen en voeten is de enige optie)
- sandwiches eet je met... Patat
- als je de lokale bevolking om hulp vraagt maar ze snappen je niet durven ze dat niet te zeggen en wijzen ze je rustig de verkeerde kant op
- als de politie iets van je wil... Knikken doen of je het snapt en als puntje bij paaltje komt zeggen dat je geen Spaans kan
- als noodweer uitbreekt staan de straten binnen no time helemaal blank, (water tot aan de autodeur) en slaat de bliksem aan alle kanten in
- tankstations maximaal om de 150 km aanwezig
- roadpizza's bestaan uit bijzondere ingrediënten (hond, hagedissen en normale beesten als in Nederland)
- hagedissen zijn niet bijzonder meer, haha deze kom je continue tegen

Maar boven al genieten van wat je tegenkomt en accepteren als je bepaalde dingen niet kan vinden haha (vandaag grotten van Loltun misgelopen en Cenote van cuzama) wel Uxmal bezocht en Campeche goed bereikt :)

• 11 Juni 2014 - 07:38

Jessica:

Hee!

Een hele opgave dus om overal te komen!
    Lachen om het zo te lezen, toch nog een beetje gevoel dat we contact hebben hahaha!
    Fotos zijn super mooi, zoals je ze verwacht in Mexico!
    Ik kijk uit naar t volgende verslag!
    Veel plezier!

Liefs jessica

• 11 Juni 2014 - 14:04

Hi jes,

Absoluut een hele opgave om overal te komen haha valt niet mee.
    Zijn al een aantal keer verdwaald haha, dus we kiezen nu vooral bekende bezienswaardigheden die zijn tenminste te vinden :p
    Hihi ja super leuk ook voor ons om te merken dat jullie het lezen :)
    Thnx :) tot de volgende update :)

Liefs, Mars

• 11 Juni 2014 - 15:49

Wilma:

hoi leuk om het te volgen en spannend, benieuwd naar het volgende verhaal! en hoe gaat het met herman, groetjes van het thuisfront

• 11 Juni 2014 - 16:09

Carla:

Ha vakantiegangers het is heel wat anders dan een camping in Omme.
    Geniet van dit bijzondere avontuur.

• 12 Juni 2014 - 02:18

Hi Wilma,
    Leuk om te horen dat je ons volgt. Spannend is het som zeker, maar ook echt heel mooi :)
    Met Herman gaat het goed haha, ik zei datje een bericht had gedaan en hij zegt al gaat goed :) maar wel wennen zo'n drukke reis.
    Vandaag was fantastisch, alle2 enorm genoten. Zal strx een verhaaltje en foto's plaatsen!
    Groetjes terug

• 12 Juni 2014 - 02:19

Hi mammie,
    Absoluut heel anders dan de camping in Omme.
    En zeker een avontuur, we maken genoeg mee. Allemaal erg gaaf en indrukwekkend en soms spannend :)
    Maar vooral een ervaring om niet meer te vergeten :)